Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Danolan.dk. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) Har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives i form af en erklæring på e-mail til info@danolan.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Smykker skal sendes i en boblekuvert. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage købsbeløbet for produktet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis produktets beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Bemærk, at vi ikke refunderer fragt og leveringsomkostninger. Du skal altså selv afholde udgifter i forbindelse med tilbagelevering/returnering af varen. Vi skal modtage varen senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Danolan
Bønstrupvej 11,
6580 Vamdrup

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Åbningstider:

Mandag kl. 9-20,
Tirsdag - torsdag kl. 9-16,
Fredag kl. 9-15

Hvad skal jeg sende med tilbage? Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ombytning

Hvis magnetsmykket er blevet for langt eller kort kan du blot sende smykket retur. Vi strammer og løsner også låsen på dit smykke, hvis du ønsker det. Det koster dig ikke andet end returporto, du kan evt. bestille en returlabel på vores returneringsside www.danolan.dk/returnering. Smykkerne skal sendes tilbage i en boblekuvert, gerne den som smykket er modtaget i.

Når du sender et smykke retur, er det vigtigt, at du husker at skrive, hvilken ny længde smykket skal have, og den adresse smykket skal sendes tilbage til.

Enhver vare kan byttes indenfor 14 dage. Du skal selv betale fragten for varer, der returneres. På den betingelse at varen er i samme stand, som den blev modtaget i. Returvarer bedes vedlægges dit navn, en kopi af faktura eller bon, samt hvilken størrelse og vare, du ønsker istedet. Hvis vi ikke har den ønskede vare på lager, vil det betalte beløb blive krediteret indenfor 7 dage.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

I følge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså reklamere over dit produkt, hvis du indtil 24 måneder efter købet finder fejl og mangler, som ikke skyldes almindelig slid, uagtsomt eller fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Det betyder, at hvis din vare går i stykker, så kan du gå til sælger i to år og bede om at få skaden udbedret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Den nye købelov opererer med en formodningsfrist, som gælder de første seks måneder. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Reklamationer bedes vedlægges dit navn, kopi af faktura eller bon, og hvad der er galt med varen. Ved reklamation sendes varerne til os.

Danolan
Bønstrupvej 11
6580 Vamdrup

Du kan også få ekspederet din reklamation ved at møde personligt op på vores adresse. Henvendelse til os kan ske via info@danolan.dk eller via henvendelse til vores kundeservice på tlf. nr. 75 36 77 11.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@danolan.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på danolan.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos FÅ DET BEDRE v/Niels Erik Beck (Danolan) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ejere Hanne & Niels Erik af FÅ DET BEDRE v/Niels Erik Beck (Danolan) har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på danolan.dk er Ejer Niels Erik Beck.

Oplysninger afgivet til danolan.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos FÅ DET BEDRE v/Niels Erik Beck (Danolan) har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til FÅ DET BEDRE v/Niels Erik Beck (Danolan) via e-mail info@danolan.dk

Spørgsmål

Henvendelse til os kan ske via info@danolan.dk eller via henvendelse til vores kundeservice på tlf. nr. 75367711.