Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Virksomhedens juridiske navn: FÅ DET BEDRE v/Niels Erik Beck (Danolan)
Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nummer: 17523384
Adresse: Bønstrupvej 11, 6580 Vamdrup
E-mail adresse: [email protected]
Telefonnummer: 75 36 77 11
Forsendelse
Bestil inden kl. 14:00
Ved bestilling inden kl. 14:00 på hverdage afsendes ordren samme dag. Undtaget herfra er varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere bestillingstid.
Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage efter ordremodtagelse, undtagen Færøerne og Grønland. Alle varer sendes med Postnord. Alle varer leveres så længe lager haves.
Betaling
De viste priser er inklusiv dansk moms (25%). Priserne er dagspriser. Vi tager imod Dankort, eDankort, Visa Dankort, Maestro, MasterCard, Visa og Visa Electron.
Der tages ikke gebyr ved betalingen.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Når du handler med os indgås aftaler på dansk.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Fragt omkostninger
Køb for over 495kr og få din ordre sendt gratis til et posthus i DK.
Alle ordre kan sendes til posthus til 19 kr. og til din hjemmeadresse for 49 kr. i DK.
Fortrydelsesret
Alle julegaver kan byttes frem til den 1. februar 2025, så længe de er i ubrugt og original stand.
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Danolan.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
a) Har modtaget din vare.
b) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives i form af en erklæring på e-mail til [email protected] I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du i bunden af handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Smykker skal sendes i en boblekuvert. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis:
Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage købsbeløbet for produktet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis produktets beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Du skal altså selv afholde udgifter i forbindelse med tilbagelevering/returnering af varen.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Danolan
Bønstrupvej 11,
6580 Vamdrup
I pakken skal der vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Åbningstider:
Mandag kl. 9-20,
Tirsdag - torsdag kl. 9-16
Fredag kl. 9-15
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Ombytning
Hvis magnetsmykket er blevet for langt eller kort kan du blot sende smykket retur. Vi strammer og løsner også låsen på dit smykke, hvis du ønsker det. Det koster dig ikke andet end returporto, du kan evt. bestille en returlabel på vores returneringsside www.danolan.dk/returnering. Smykkerne skal sendes tilbage i en boblekuvert, gerne den som smykket er modtaget i.
Når du sender et smykke retur, er det vigtigt, at du husker at skrive, hvilken ny længde smykket skal have, og den adresse smykket skal sendes tilbage til.
Enhver vare kan byttes indenfor 14 dage. Du skal selv betale fragten for varer, der returneres. På den betingelse at varen er i samme stand, som den blev modtaget i. Returvarer bedes vedlægges dit navn, en kopi af faktura eller bon, samt hvilken størrelse og vare, du ønsker i stedet. Hvis vi ikke har den ønskede vare på lager, vil det betalte beløb blive krediteret indenfor 7 dage. Ombytning påvirker ikke din lovfæstede ret til at fortryde.
Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb, når du handler hos os som forbruger.
I følge købeloven kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså reklamere over dit produkt, hvis du indtil 24 måneder efter modtagelse finder fejl og mangler, som ikke skyldes almindelig slid, uagtsomt eller fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Det betyder, at hvis din vare går i stykker, så kan du gå til sælger i to år og bede om at få skaden udbedret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Reklamationer bedes vedlægges dit navn, kopi af faktura eller bon, og hvad der er galt med varen. Ved reklamation sendes varerne til os.
Danolan
Bønstrupvej 11
6580 Vamdrup
Du kan også få ekspederet din reklamation ved at møde personligt op på vores adresse. Henvendelse til os kan ske via [email protected] eller via henvendelse til vores kundeservice på tlf. nr. 75 36 77 11.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på danolan.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos FÅ DET BEDRE v/Niels Erik Beck (Danolan) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Ejere Hanne & Niels Erik af FÅ DET BEDRE v/Niels Erik Beck (Danolan) har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på danolan.dk er Ejer Niels Erik Beck.
Oplysninger afgivet til danolan.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.
Som registreret hos FÅ DET BEDRE v/Niels Erik Beck (Danolan) har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed, rettes til FÅ DET BEDRE v/Niels Erik Beck (Danolan) via e-mail [email protected]
Spørgsmål
Henvendelse til os kan ske via [email protected] eller via henvendelse til vores kundeservice på tlf. nr. 75 36 77 11.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Danolan.dk
Bønstrupvej 11
6580 Vamdrup
e-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.11.2024